czwartek, 19 marca 2015

Złożyłeś zeznanie PIT? Sprawdź stan realizacji zwrotu podatku

Termin złożenia zeznania podatkowego za 2014 rok mija 30 kwietnia 2015 roku. Ale jeśli złożyłeś już zeznanie i oczekujesz zwrotu nadpłaconego podatku, to możesz sprawdzić online na jakim etapie znajduje się Twoje zeznanie. Taką funkcjonalność udostępniają poszczególne izby skarbowe.


Należy wejść w link odpowiadający Waszemu okręgowi (Waszej izbie skarbowej):

Jeśli nie wiesz, którą izbę skarbową wybrać, poszukaj strony internetowej swojego urzędu skarbowego. Tam znajdziesz na pewno przekierowanie na odpowiednią witrynę.

Po wejściu na stronę "IS zwroty" należy wybrać z zakładki urząd skarbowy, do którego został złożony PIT za 2014 rok. Teraz wystarczy wypełnić poszczególne pola, aby dowiedzieć sie na jakim etapie jest zwrot podatku.

Uzupełniamy:
PESEL / NIP: 
/osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej wpisują Pesel/
kwota przychodu:  
/kwota przychodu za 2014 - wartość przychodu w pełnych zł (końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a te wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych)/
kod z obrazka:
Po uzupełnieniu formularza klikamy na przycisk "Szukaj"

Wówczas pojawia się stan realizacji zeznania:
ETAP 0
Brak informacji o zeznaniu w systemie
stan: ...
   
ETAP 1
Zeznanie wprowadzone do systemu informatycznego urzędu
stan: ...

ETAP 2
Zeznanie zweryfikowane pozytywnie
stan:
   
ETAP 3
Zwrot przygotowany do realizacji
stan: ...
   
ETAP 4
Zwrot zrealizowany
stan: ...

 I teraz w zależności na jakim etapie jest zeznanie, znajdujemy jeden z poniższych symboli.
  • - stan zrealizowany
  • - stan w trakcie realizacji
UWAGA:
Zeznanie, po złożeniu, może być widoczne w systemie z kilkudniowym opóźnieniem.


A więc jeśli nie możecie doczekać się zwrotu nadpłaconego podatku, to sprawdźcie co się w tej chwili dzieje z Waszym PITem, bez wychodzenia z domu.

EDIT 08-05-2018: 
Jak sprawdzić za rok 2017, znajdziecie TUTAJ.


Podobne artykuły:

27 komentarze:

  1. ja od wczoraj wszystkie etapy mam zrealizowane po ilu dniach moge sie spodziewac pieniedzy na konto ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety takiej informacji nigdzie nie widzę, chyba zależy to od poszczególnych urzędów skarbowych. Ale w wyniku takiego sprawdzenia wiemy, że zeznanie zostało zweryfikowane, a zwrot będzie wypłacony bez dodatkowego sprawdzania.

      Usuń
    2. po jakim czasie od zrealizowania zwrotu otrzymala pani pieniadze?

      Usuń
    3. U mnie to było max kilka dni.

      Usuń
    4. u mnie minal dzisiaj tydzien i nadal nie mam wpłaty.Dodam ze pieniadze powinny przyjsc poczta.

      Usuń
    5. Pocztą zawsze trwa dłużej, u mnie akurat był przelew bankowy. Poza tym ta informacja o zrealizowaniu zwrotu prawnie ich do niczego nie zobowiązuje. Obowiązujący termin to 3 miesiące od złożenia zeznania lub korekty.

      Usuń
  2. Szczecin nie dziala? Wie ktos cos?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powinien działać, może jakaś awaria, sprawdź jutro

      Usuń
  3. nie dziala od stycznia. wcale;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie Szczecin nie działa nadal, szukałam jakiejś informacji na ten temat na stronach izby skarbowej w Szczecinie, niestety nic nie ma w tej chwili.

      Usuń
  4. Dzięki za artykuł, rozwiał wiele wątpliwości. Ja rozliczam PIT-37 i w tym roku postaram się zrobić tak jak mówisz. Zawsze rozliczam się wcześniej, bo nie lubie stac potem w tych kolejkach jak idę na ostatni moment ;) Bardzo ciekawie wytłumaczona sprawa. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. To było w zeszłym roku, trzeba by było sprawdzić, jak to teraz funkcjonuje.

      Usuń
  6. Po jakim czasie mogę spodziewac sie zwrotu? Podkreslam ze sprawdzając na internecie status to od wczoraj wszystkie etapy mam zrealizowane na zielono. Pisze zwrot zrealizowany

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmmm... Katowice nie działają od tygodnia. 18.02 wysłałam pit przez internet, do teraz ani nie mogę sprawdzić ani nie ma zwrotu... 3 tydzień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam. Po wysłaniu PIT przez jakiś czas miałam status zrealizowane, a teraz, od ponad tygodnia brak zeznania.

      Usuń
  8. Ten artykuł jest z 2015 roku (PIT 2014)! Podejrzewam, że autor nie ma opisywane strony. :) Szanowni Państwo - od ubiegłego roku strony "skarbówek" znajdują się na serwerach Ministerstwa Finansów i to ono jest odpowiedzialne za treści tam przedstawiane -> http://goo.gl/lQtAiC.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wrocław sprawdzony, działa z PITami złożonymi w 2016 roku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rozliczyłem PIT w terminie a jakiś czas później dostałem wezwanie do korekty. Okazało się, że należy mi się zwrot i Pani chętnie pomogła mi w poprawkach. Jednak 2ga Pani u której miałem złożyć papiery stwierdziła że znów coś nie gra poprawiając koleżankę gdzie z kolei mnie się coś nie zgadza. Pewnie będzie kolejne wezwanie!

    OdpowiedzUsuń
  11. A jesli ja odbieram osobiscie w US i mam status "zwrot przygotowany do realizacji" to moge juz jechac odebrac? Czy nie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli wybrałaś taką możliwość, to powinnaś dostać informację, kiedy możliwy jest odbiór pieniędzy w kasie.

      Usuń
  12. Czy wie ktoś jakie konsekwencje wynikają z nierozliczenia jednego z pit 36. Z winy pracodawcy, który nie dosłał mi powyższych dokumentów niestety zapomniałam o rozliczeniu go. Właśnie otrzymałam pismo z urzędu skarbowego. Na co powinnam być przygotowana?Pismo wygląda dość groźnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli z tego tytułu nie został zapłacony podatek, to należy go zapłacić z odsetkami. Będzie pewnie też potrzebna korekta zeznania. I grozi mandat. Proszę przygotować pismo, w którym pani poprosi o nie karanie i spróbować podać przyczyny tej sytuacji. Wszystko zależy od tego jak podejdzie do pani US, to indywidualna sprawa.

      Usuń

Dziękuję za komentarze.