poniedziałek, 22 września 2014

Sprzedaż w internecie, gdzie sprzedawać

Coraz popularniejsza staje się sprzedaż rzeczy, które już nie używamy, które leżą w koncie lub z których wyrosło już nasze dziecko. Internet to jeden ze sposobów, dzięki któremu takie ogłoszenie może dotrzeć do wielu osób, a my możemy podratować dodatkowo swój budżet.


Najbardziej znane jest oczywiście allegro.pl. Nie ma prawie osoby, która by coś tam dla siebie kiedyś nie kupiła. Ja korzystałam kilka razy jako kupujący i sprzedający. Obecnie jednak nie jest to darmowa opcja, bo oprócz prowizji od sprzedaży płacimy również za wystawienie ogłoszenia, czy za dołączenie kolejnych zdjęć. Oczywiście plusem jest to, że transakcja odbywa się za pośrednictwem serwisu, zawsze rzadziej można trafić na oszustów, choć niestety w 100% nigdy nie ma się pewności. Dodatkowo opinie od użytkowników pozwalają nam się zorientować, jak wygląda rzeczywiście wysyłka zamówionych produktów.

Alternatywą dla powyższego serwisu jest olx.pl czyli stara tablica.pl. To już darmowy serwis, zapłacić możemy jedynie, gdy chcemy wyróżnić nasze ogłoszenia. Wady to limit ogłoszeń na jednym koncie. Zaletą natomiast jest możliwość sprzedaży rzeczy lokalnie. Dzięki specjalnej wyszukiwarce wynajdziemy wszelkie przedmioty wystawiane przez osoby zamieszkałe w określonej aglomeracji. Przy obecnych kosztach wysyłki pocztowej i kurierskiej jest to bardzo opłacalne. Mam tam konto i co jakiś czas udaje mi się tam coś sprzedać i lokalnie, i z wysyłką. Tutaj transakcje zawierane są jednak już prywatnie przez wiadomości, sms'y czy telefon. Nie ma też żadnych gwarancji ani sprzedający, ani kupujący.

Możemy też poszukać lokalnych serwisów, które oferują także miejsca na tego typu ogłoszenia. Jest też reklamowane gumtree.pl, które się ze swoim zasięgiem rozwija, choć gdy wpiszę swoje okolice, to niewiele tam znajduję. Może taki mój region.

Oczywiście dla osób handlujących i poszukujących pojazdów samochodowych polecane jest otomoto.pl. Umieszczenie ogłoszenia jest tam płatne, a przy zakupie odpowiedniego pakietu taka oferta jest również widoczna na allegro.

Szybko też rozwinęły się grupy sprzedażowe na Facebooku. Główne nurty sprzedaży to odzież, w tym szczególne miejsce zajmuje odzież damska i dziecięca. Nawet są specjalne grupy zajmujące się sprzedażą tylko wybranych marek, takich jak: Zara Baby, Next. Jest też sporo grup handlujących używanymi książkami, np.: Książki - oddam/sprzedam/wymienię. Polega to na sprzedaży bądź wymianie przeczytanych już książek. Oczywiście same transakcje nie odbywają się na FB, a na privie, ale większość grup udostępnia regulamin wystawiania swoich ofert.


By zwiększyć efektywność swojej sprzedaży warto skorzystać jednocześnie z kilku miejsc. Tak łatwiej znaleźć chętnego na naszą rzecz i szybciej można liczyć na zyski. A więc przejrzyjcie swoje szafy, półki, może macie rzeczy, które nie tylko są Wam już niepotrzebne, ale niepotrzebnie zajmują cenne miejsce w mieszkaniu. Podobno każda rzecz może znaleźć nowego właściciela ;)

20 komentarze:

  1. Ja korzystam z Allegro i z OLX. Na szczęście za każdym razem transakcje przebiegają bezproblemowo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja próbuję nieco na grupach, tam wchodzi w grę czasem też wymiana.

      Usuń
  3. ja tylko allegro ale ostatnio rzadziej bo prowizja..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę właśnie, że przez tę prowizję ludzie szukają alternatyw.

      Usuń
    2. gdyby jeszcze wszystko od razu sie sprzedawało ale zwykle po kilka razy trzeba wystawić żeby poszło;;

      Usuń
    3. Zgadza się, żmudna to robota.

      Usuń
  4. Sprzedaję i kupuję głównie na Allegro. OLX przeglądam, ale mam obawy, by tam kupować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No myślę, olx to świetne rozwiązanie na sprzedaż i wymianę lokalną. Mąż na przykład w ten sposób kupił telefon.

      Usuń
  5. Bardzo fajne porady, całkiem zapomniałam o gumtree (kiedyś włączyłam, ale nie umiałam nic znaleźć). Zazwyczaj sprzedaję na Allegro, ale prowizje i opłaty są tam horrendalne, więc ostatnio wystawiam na olx (zwłaszcza stare książki!) Jeszcze nic tam nie kupiłam, ale ludzie się nie boją tam kupować, bo zawsze bez problemu robią mi wcześniej przelew, a osobiście to tylko raz ktoś ode mnie chciał odebrać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bym dodała jeszcze dwa sposoby. Pierwszy, to wystawianie rzeczy na forach związanych z miastem, w którym przebywamy. Brak konieczności płatności na przesyłkę jednak przyciąga:) Drugi sposób to portale sprofilowane pod sprzedaż danych rzeczy, np. ubrania można wystawić na www.odkupuj.pl .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odkupuj jest zbyt początkujący, w każdym bądź razie mała ilość ogłoszeń.
      Duże miasta, duże fora, to może ma to rację bytu, ale na wsi i małych miasteczkach takie miejsca świecą pustkami.

      Usuń
    2. Z artykułami dla dzieci powstało http://agugaga.pl

      Usuń
  7. Najlepiej uderzać w ogłoszenia na lokalnych portalach internetowych albo takich o większym zasięgu np oglos24.pl czyli takich, gdzie ogłoszenia dodamy za darmo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dałam swoje województwo i wybrałam kategorię "Dla dzieci". Wyskoczyło 5 ogłoszeń, szkoda zachodu na takie serwisy.

      Usuń
  8. Witam Co Do OXL Jednak Odradzam Osobiscie Uzytkowalem I Stwierdza Sporo Oszustó Zamówiłem Kilka Produktów i Nie Zostały
    Dostarczone Nie Sa To Sumy Wielkie Ale Sam Fakt Ze OXL Nie Jest
    Zabezpieczone Podawaniem Prawdziwych Danych Osobowych Poprostu Nie Polecam OXL Jedno Wielki Smietnik OXL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można kupować na olx z odbiorem osobistym. Mi się zdarzyło parę takich klientów ;)

      Usuń

Dziękuję za komentarze.